5A-laget FC Bosona har gått ut med ett officiellt uttalande angående dagens händelse i matchen mot Hönö IS där en Bosona-spelare attackerade domaren:

”Uttalande från FC Bosona!

Angående den tråkiga incidenten i matchen mot Hönö idag vill vi, spelare, ledare samt styrelse i Bosona, be om ursäkt samt ta kraftigt avstånd från detta beteende. Detta är handlingar av en enskild individ och inget som vi som förening står bakom. Det går emot alla våra värderingar och allt som vi står för som fotbollsklubb. Detta är något som vi tar på största allvar och skall göra allt som står i vår makt för att det aldrig skall upprepas. Individen är fråga är oerhört ledsen över det inträffade och detta är en mörk stund både för honom samt Bosona. Vi vill härmed be om ursäkt till domarteamet, Hönö IS samt alla som var närvarande. Vi i Bosona har omgående startat en intern utredning av vad som hänt med målet att det ALDRIG skall få hända igen. Vi beklagar ödmjukast samt tar åter igen kraftigt avstånd!

Väl mött

Styrelsen i Bosona”